Τις προσεχείς ημέρες αναμένονται συζητήσεις στο Πέζαρο της Βόρειας Ιταλίας, καθώς πολλά είναι τα σενάρια για την προέλευση, αλλά και για το πού πρέπει να καταλήξει το συγκεκριμένο άγαλμα. Ορισμένοι θεωρούν ότι φιλοτεχνήθηκε από τον προσωπικό γλύπτη του Μεγάλου Αλεξάνδρου και το πήραν ως λάφυρο ρωμαίοι στρατιώτες στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ., ενώ λίγο αργότερα χάθηκε στη θάλασσα. Στη συνέχεια, οι ιταλοί ψαράδες που ανακάλυψαν το ελληνικό άγαλμα το 1964 παρέκαμψαν τις ιταλικές αρχές και προτίμησαν να το πουλήσουν σε μεσάζοντες, οι οποίοι το απομάκρυναν λαθραία από τη χώρα. Το Μουσείο Γκετί το αγόρασε το 1977.
Ο Μαουρίτσιο Φιορίλι, εκπρόσωπος του υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας στην επικείμενη δίκη για την πατρότητα του αγάλματος, τονίζει τη βαρύτητα ενός συγκεκριμένου εγγράφου του 1976: «Πρόκειται για ένα γράμμα στο οποίο ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Γκετί χαρακτηρίζει “εγκληματικές” τις ενέργειες του μουσείου για την απόκτηση του αγάλματος». Οπως όλα δείχνουν, η περίφημη σαπουνόπερα θα μας απασχολήσει με πολλά επεισόδια ακόμη.