Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17.9.09

Εθνικά θέματα και πληροφόρηση (με αφορμή τη συνέντευξη Λοβέρδου)


Από το: History of Macedonia.com

Η ατζέντα των εκλογών έχει περιοριστεί σε “ζητήματα της καθημερινότητας“. Υπάρχει τίποτε βασικότερο από το καλάθι της νοικοκυράς; Την εργασιακή ανασφάλεια; Διαφωνεί κάποιος; Δεν είναι άνευ σημασίας πια τα εθνικά θέματα; Δεν πρέπει να κλείσουμε επιτέλους τα ανοιχτά μέτωπα;
Εξαρτάται. Σε τι είδους πατρίδα θέλουμε να γεμίσουμε το καλάθι μας;
Το μεγαλύτερο ποσοστό του περιεχομένου που δημιουργούν τα ελληνικά παραδοσιακά ΜΜΕ, δεν στηρίζεται σε πρωτογενές υλικό. Ένα τυπικό “πολυσυλλεκτικό” μέσο βασίζεται σε “θέματα” με πολιτικές στοχεύσεις (αναλόγως των παράλληλων δραστηριοτήτων της ιδιοκτήτριας εταιρείας), “αναλύσεις” καφενειακού χαρακτήρα από άτομα με νοητικό επίπεδο ισοδύναμο αυτού ενός μαρουλιού (αλλά με μεγάλο τηλεφωνικό κατάλογο πολιτικών στο κινητό) και προκάτ “εξωτερικές ειδήσεις” από το φούρνο συμβεβλημένων πρακτορείων (όπως η χαριτωμένη μαϊμού που είδατε μόνο 513 φορές εκείνη την εβδομάδα).
Με την πτώση τιμών στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τις ευρυζωνικές συνδέσεις, ο ρόλος της διαδικτυακής πληροφόρησης αναβαθμίστηκε σημαντικά. Δημιουργήθηκε ένας νέος χώρος και ενώ οι Έλληνες πολιτικοί άργησαν, τελικά αντιλήφθηκαν πως η επικράτησή τους σε αυτόν, είναι θέμα ζωτικής φύσεως. Μία δημοσίευση online, αναπαράγεται σε εκατοντάδες ιστολόγια και καταλήγει μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε χιλιάδες παραλήπτες.
Η συνέχεια εδώ
Share on Facebook