Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3.11.09

Το μάζεμα της ελιάς

Ηρθε η στιγμή να μαζέψω τις ελιές. Όχι εγώ. Δεν ξέρω, δεν αντέχω, είναι δύσκολη δουλειά. Μόνο στο χαμαλίκι μπορώ να βοηθήσω. Αρα, εργάτες. Ούτε ένας Ελληνας δεν δέχεται να έρθει να μαζέψει ελιές. Όταν λέω ούτε ένας, ούτε ένας. Μόνο που δεν με έδειραν. Ολοι άνεργοι, αλλά κανείς δεν δουλεύει. Πεινάνε… λένε. Μα όταν πεινάς, δουλεύεις. Μαλάκας είμαι εγώ που έχω κάνει στα δύσκολα από ντελίβερι μέχρι τηλεόραση;Προφανώς. Μέχρι που προσβλήθηκαν κάποιοι. «Ε, όχι ρε να μαζεύουμε ελιές, ξέρεις τι κάνω εγώ;». «Κάθεσαι». «Τώρα, πριν 3 χρόνια ήμουν μπάρμαν». Εκτοτε δεν ξανδούλεψε. Οσο να ’ναι, από τον τίτλο του μπάρμαν δεν μπορείς να ξεπέσεις στο εργατιλίκι.Μεγάλη ντροπή. Στο μεταξύ του παίρνει η τράπεζα το αυτοκίνητο γιατί δεν πληρώνει τις δόσεις. Τι να πεις.
Δεν είναι μικρός, στα 30 είναι. Τέλος πάντων. Κατέφυγα στους Αλβανούς. Θεώρησα ότι αυτοί θα δεχόντουσαν.Αμ δε. Θέλουν να κρατήσουν το 70% και ’γω το 30%. Μεροκάματο με τίποτα. Δεν θέλουν. Σε λίγο θα έρχονται, θα μαζεύουν τις ελιές, θα παίρνουν το 100% και θα τους πληρώνουμε κι από πάνω. Καλά κάνουν. Εγώ, μαζί τους. Κανόνισα, θα έρθουν με το 70% δεν έχω άλλη λύση. Μπήκα σε λίστα αναμονής.Εχουν να πάνε σε άλλους πριν. Πιάσαμε φιλία. Πέρυσι έβγαλαν 200 βαρέλια λάδι.Ένα ζευγάρι είναι και τους βοηθούν τα παιδιά τους όταν δεν έχουν σχολείο. Στο ραντεβού μας εγώ πήγα με τη βέσπα, αυτός ήρθε με τζιπ. Πολύ τούς χαίρομαι. Επιτέλους και κάποιοι που κατάλαβαν πόσο ηλίθιοι, πόσο φαντασμένοι είμαστε σαν λαός.
Εχουμε όλα τα καλά του Θεού και δεν τα θέλουμε. Βολευόμαστε με το 30% και δίνουμε το 70% μόνο και μόνο για να μη δουλέψουμε. Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί λειτουργεί το ρουσφέτι, τα stage και τα παρόμοια. Δεν είναι τυχαίο που τα νέα παιδιά απ’ το σχολείο θέλουν να πάνε απ’ ευθείας στο διευθυντιλίκι.