Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4.2.10

Μυστική (!) σύσκεψη για την αεροπυρόσβεση - Επικαιροποίηση μελέτης προμήθειας αεροσκαφών


Μεγάλη σύσκεψη - η οποία περιέργως κρατήθηκε μυστική - με αντικείμενο
τις δυνατότητες της χώρας στο τομέα της αεροπυρόσβεσης, αλλά και τον
γενικότερο συντονισμό κατά των πυρκαγιών των δύο υπουργείων, Εθνικής Άμυνας
και Προστασίας του Πολίτη, έγινε την Δευτέρα το απόγευμα στο υπουργείο
Εθνικής Άμυνας. Στην σύσκεψη ήταν παρόντες οι υπουργοί Άμυνας Ευάγγελος
Βενιζέλος και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, οι Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ
Ιωάννης Γιάγκος και ΓΕΑ Βασίλης Κλόκοζας, καθώς και ηγεσία της
Πυροσβεστικής.
Η απόφαση που ελήφθη ήταν η επικαιροποίηση της μελέτης της
Πυροσβεστικής του 2007 για την προμήθεια εναέριων και επίγειων πυροσβεστικών
μέσων. Ήταν μία μελέτη η οποία είχε στηριχθεί επάνω στα συμπεράσματα της
αντιμετώπισης (ή μη αντιμετώπισης) των καταστροφικών πυρκαγιών εκείνου του
καλοκαιριού σε Πελοπόννησο, Εύβοια κλπ.

Προέβλεπε την ενίσχυση του εναέριου στόλου με τριών κατηγοριών
πυροσβεστικά αεροσκάφη μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (Beriev Be-200), μέσης
(CL-214) και μικρής μεταφορικής ικανότητας από μία πλειάδα υποψήφιων
αεροσκαφών. Η επικαιροποίηση προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος
Μαρτίου και προβλέπεται να αποτελέσει την βάση για τις όποιες προμήθειες
πυροσβεστικών αεροσκαφών γίνουν

Στην σύσκεψη συζητήθηκε όλη η γκάμα των θεμάτων της αεροπυρόσβεσης,
από την απόδοση των νυν υπηρετούντων αεροσκαφών CL-215/-415, του συστήματος
ενοικίασης ελικοπτέρων, του ενδεχομένου να ενοικιαστούν μικρά πυροσβεστικά
αεροσκάφη ή της δυνατότητας που μπορεί να έχουν οι τρίτες χώρες για ενίσχυση
του εγχώριου πυροσβεστικού στόλου σε κρίσιμες στιγμές.

Tα τελευταία χρόνια δύο εταιρείες, η Scorpion και η Έρικσον, παρέχουν
πυροσβεστικές υπηρεσίες στη χώρα με την ενοικίαση ελικοπτέρων, βασικά MIL
Mi-26 η πρώτη και S-64 η δεύτερη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τους έχει
ζητηθεί μείωση τιμών στην ενοικίαση των ελικοπτέρων, αλλά αυτό αφορά
περισσότερο την δεύτερη η οποία αξιοποιώντας το γεγονός ότι υπάρχουν λίγα
S-64 σε υπηρεσία παγκοσμίως έχει αρκετά υψηλές τιμές ανά ώρα πτήσης.

Από την άλλη πλευρά δεν υπάρχουν διαθέσιμα ρωσικής κατασκευής (ΜIL
Mi-26, Mi-17, Kamov κλπ) ελικόπτερα σε σημαντικούς αριθμούς παγκοσμίως,
δεδομένου ότι ο ΟΗΕ απασχολεί σε ειρηνευτικές αποστολές μεγάλους αριθμούς,
ειδικά από τα γιγαντιαία MIL Mi-26.

Επίσης συζητήθηκε και το θέμα της εμπλοκής στρατιωτικών ελικοπτέρων
στην κατάσβεση των πυρκαγιών, κάτι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί πέρα από
το τομέα της επιτήρησης λόγω κόστους ανταλλακτικών, ανεπάρκειας εξοπλισμού
κλπ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr



http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10673&Itemid=94