Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9.2.10

Σε αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις ΥΕΘΑ-Τhyssen-Abu Dhabi MAR - Κίνδυνος πτώχευσης για τα ΕΝΑΕ

08-02-2010 20:27:33
Image
Σε αδιέξοδο έχουν περιέλθει οι τριμερείς διαπραγματεύσεις μεταξύ του ελληνικού δημοσίου - όπως αυτό εκφράζεται από τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών, αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργικού γραφείου με την εμπλοκή του υπουργού Επικρατείας παρά των πρωθυπουργώ, Χάρη Παμπούκη – της Thyssen Krupp Marine Systems και της Abu Dhabi MAR που ενδιαφέρεται να αγοράσει ΕΝΑΕ (ναυπηγεία Σκαραμαγκά).

Στην παρούσα φάση είναι ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και αυτό της πτώχευσης των ΕΝΑΕ με ότι αυτό συνεπάγεται! Τρία είναι τα μεγάλα «αγκάθια» της διαπραγμάτευσης βάσει των όσων έχει ζητήσει η Abu Dhabi MAR από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας: Πρώτον οι εγγυήσεις που ζητά η αραβική εταιρεία σε ότι αφορά τα μελλοντικά ναυπηγικά προγράμματα. Το ΥΕΘΑ αδυνατεί να δώσει εγγυήσεις και δη έγγραφες όπως ζητείται για μελλοντικά προγράμματα (και πώς θα μπορούσε να υπάρξει φόρμουλα για κάτι τέτοιο, όπως έχει σημειώσει επανειλημμένα το defencenet.gr).

Δεύτερο «αγκάθι» είναι τα 500 εκατ. ευρώ του προστίμου της Ε.Ε. που πρέπει να καταβληθούν άμεσα. Η Abu Dhabi MAR ζητεί να τα καταβάλλει το… κράτος (!) βάσει της έγγραφης διαβεβαίωσης Α.Τσοχατζόπουλου και Ν.Χριστοδουλάκη την εποχή της μεταβίβασης των ΕΝΑΕ στην TKMS. Όμως η Ε.Ε. είναι κάθετη και απαγορεύει ρητά να συμβεί κάτι τέτοιο.

Τρίτον ζητείται να απολυθούν περίπου 400 άτομα (ή να αποχωρήσουν με εθελουσία), με το κόστος της εθελουσίας αποχώρησης ή των απολύσεων να καλύπτεται από το δημόσιο! Σε ότι αφορά τα 400 άτομα, είναι περίπου 160 αυτοί που απασχολούντο σε διάφορες εργασίες και έχουν να πληρωθούν πάνω από οκτώ μήνες και άλλοι 240 οι οποίοι έχουν κριθεί ως πλεονάζοντες από το νέο οργανόγραμμα της υποψήφιας ιδιοκτήτριας των ΕΝΑΕ. Συνολικά η Abu Dhabi MAR ζητεί την μείωση κατά 33% του προσωπικού των ΕΝΑΕ για να αναλάβει την ευθύνη των ναυπηγείων.

Εδώ βέβαια ανακύπτει ένα άλλο ζήτημα: Πως θα διατηρηθούν εν ζωή τα ΕΝΑΕ ή πιο απλά, ποιος θα εξακολουθήσει να πληρώνει τους 1200 εργαζόμενους σε αυτά δεδομένου ότι έφτασε ο Φεβρουάριος που είχε οριστεί ως καταληκτική ημερομηνία για τις διαπραγματεύσεις από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, προ τριμήνου. Σύμφωνα με τα λεγόμενα τότε των υπουργών Ε.Βενιζέλου και Π.Μπεγλίτη (αναπληρωτής), το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα κατέβαλε τους μισθούς, έναντι μελλοντικών εργασιών που θα εκτελούσαν τα ΕΝΑΕ από ανειλημμένα συμβόλαια. Σήμερα ο ΑΝΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτης σε συνέντευξή του σε ραδιοσταθμό, προχώρησε ακόμα περισσότερο:

Π. ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ: Το γεγονός της καταγγελίας της σύμβασης από την πλευρά της «ThyssenKrupp». Η διαπραγμάτευση βρίσκεται σε ένα πολύ λεπτό σημείο. Ο διεθνής αξιολογικός οίκος «LAZARD», αξιολογεί τις προσφορές για εξαγορά του Ναυπηγείου και εμείς από την πλευρά μας, συνεχίζουμε στο μέτρο που υπάρχουν ακόμα οφειλές στο Ναυπηγείο, να πληρώνουμε τους μισθούς των 1.300 περίπου εργαζομένων.

Δημοσιογράφος: Από Φεβρουάριο όμως θα πάψουμε να τους πληρώνουμε απ’ ότι ξέρω.

Π. ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ: Όσο υπάρχει αυτή η εκκρεμότητα τόσο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο μέτρο της αρμοδιότητάς του, θα συνεχίζει να πληρώνει τις οφειλές του, δηλαδή ουσιαστικά να πληρώνει τους μισθούς των εργαζομένων. Στόχος μας όμως είναι σύντομα - έγκαιρα να βρεθεί μια αξιόπιστη, βιώσιμη λύση για τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο μιας εθνικής ναυπηγικής στρατηγικής.

Αυτομάτως δημιουργείται το ερώτημα «Ποιες είναι οι οφειλές του δημοσίου προς τα ΕΝΑΕ» μέσω των οποίων πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Δεν ξέρουμε ποιες ήταν ακριβώς οι οφειλές - και αν υπήρχαν – τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά αυτή την στιγμή, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του Π.Ν. το υπουργείο δεν χρωστάει τίποτα στα ΕΝΑΕ, ούτε από εκτελεσθέντα προγράμματα ούτε από προγράμματα που πρόκειται να εκτελεσθούν. Και αν χρωστάει αυτά δεν ξεπερνούν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Και για την μισθοδοσία των ΕΝΑΕ απαιτούνται 3,5-5 εκατ. ευρώ ανά μήνα, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές.

Άρα μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί τo ολιγότερο περί τα 12-15 εκατ. ευρώ. Οφειλές δεν υπάρχουν, μελλοντικά προγράμματα δεν υπάρχουν, από ποιον «κουμπαρά» βγαίνουν τα χρήματα; Ουσιαστικά έχουμε επανακρατικοποίηση των ΕΝΑΕ στην προσπάθεια της κυβέρνησης να μην μείνουν στον αέρα οι εργαζόμενοι, αλλά και το Ναυτικό χωρίς υποβρύχια!

Επί του πρακτέου οι λύσεις πλέον είναι τρεις και ο χρόνος έχει τελειώσει για την κυβέρνηση (και για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, το πρόβλημα το κληρονόμησαν από την προηγούμενη και την προ-προηγούμενη κυβέρνηση κατά 100%. Μόνο που εφεξής αποκτούν μερίδιο στις εξελίξεις, αρνητικές ή θετικές και οι ίδιοι). Και η διαιτησία για τα υποβρύχια T-214 έχει ξεκινήσει το έργο της και όσο προχωρά, τόσο θα δυσκολεύεται η εύρεση λύσης αφού ΕΝΑΕ και υποβρύχια Τ-214 είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος...

Τι σημαίνει αυτό; Οι λύσεις είναι τέσσερις: Πτώχευση, Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου (Ενιαίος Φορέας), Abu Dhabi MAR και… Navantia σε περίπτωση που ναυαγήσουν οι φρεγάτες FREMM. Οι τελευταίοι κινούνται ιδιαίτερα δυναμικά σε επικοινωνιακό επίπεδο (μέσω του γραφείου δημοσίων σχέσεων «Συμεών Τσομώκος» που ειδικεύεται σε "δύσκολα" επικοινωνιακά αμυντικά project) αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, έχοντας επισκεφθεί γραφεία πρωτοκλασάτων υπουργών.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=10734&Itemid=40