Πατριωτικό Μέτωπο
Αθήνα
Τηλ. Συντονιστή ΠΑΜΕ:
6979112273
www.pamet.gr
pametopo@gmail.com
Αθήνα 20 Μαΐου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο της προσπάθειάς του για ενεργοποίηση των πολιτών, το Πατριωτικό Μέτωπο, είχε δεσμευθεί, σε συνεργασία με το νομικό του τμήμα, να μελετήσει την δυνατότητα προσφυγής του κάθε ενδιαφερόμενου Έλληνα πολίτη στη Δικαιοσύνη, κατά όλων των επίορκων πολιτικών και δημοσίων λειτουργών που ζημίωσαν με τις πράξεις και τις παραλήψεις τους το κράτος μας, με φυσικό αποτέλεσμα, να υφιστάμεθα σήμερα το ξεπούλημα της Πατρίδας μας στο ΔΝΤ και στους διεθνείς απατεώνες των Hedge Funds και την απαξίωση των μόχθων μας, μέσα σε ένα κλίμα ανασφάλειας για το μέλλον.
Το νομικό μας τμήμα, που ιδιαίτερα ευχαριστούμε για την pro bono (αμισθί) συμβολή του στον αγώνα μας, μας ενημέρωσε για τα παρακάτω:
«Αγαπητοί Συνέλληνες του Πατριωτικού Μετώπου.
Μετά από σε βάθος έρευνα του αιτήματος της Διοικούσας Επιτροπής του Πατριωτικού Μετώπου, για τις δυνατότητες που έχει ο Έλληνας Πολίτης να προσφύγει στην Δικαιοσύνη κατά όλων όσων, με τις πράξεις/παραλείψεις τους ζημίωσαν το Ελληνικό Δημόσιο και κατά συνέπεια τους Έλληνες πολίτες οι οποίοι καλούνται σήμερα να πληρώσουν «τα σπασμένα», το νομικό Τμήμα του Κινήματος, κατέληξε στην παρακάτω γνωμοδότηση:
1. Σύμφωνα με το Ελληνικό Δικανικό σύστημα, καθίσταται αδύνατη η προσωπική χρηματική αξίωση του κάθε Έλληνα πολίτη κατά των υπαιτίων, ενώπιον των αστικών δικαστηρίων, κάτι το οποίο θα ήταν άκρως αποτελεσματικό για την ουσιαστική τιμωρία όλων αυτών που μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.
Αυτό συμβαίνει, διότι στο ισχύον Ελληνικό Δίκαιο, δεν εφαρμόζεται η αρχή της actio popularis, μια αρχή που πηγάζει από το ρωμαϊκό δίκαιο και υφίσταται σε ορισμένα κράτη διεθνώς. Η αρχή αυτή παρέχει το δικαίωμα στον κάθε πολίτη να στραφεί ατομικά και να αξιώσει αποζημίωση κατά όποιου δημοσίου προσώπου (αιρετού ή διορισμένου), αλλά ακόμη και ιδιώτη, ο οποίος με πράξεις ή παραλείψεις του, έβλαψε το κράτος και τα δημόσια πράγματα-αγαθά.
2. Η ως άνω αδυναμία του δικανικού μας συστήματος, και με το αιτιολογικό της έλλειψης του εννόμου συμφέροντος (δηλαδή του συνεκτικού κρίκου, μεταξύ του ενάγοντος-καταγγέλλοντος με την ζημία, της οποίας αιτείται η επανόρθωση), του κάθε ιδιώτη ατομικά για τέτοια ζητήματα πολιτικής διαφθοράς, υπεξαίρεσης δημοσίου χρήματος κλπ, αποκλείει τον κάθε Έλληνα ατομικά, από το να στραφεί ο ίδιος ως φυσικό πρόσωπο για αστική αξίωση κατά εκείνων οι οποίοι ζημίωσαν το κράτος.
Φυσικά εδώ να παρατηρήσουμε πως η αδυναμία αυτή παρεμπιπτόντως κάμπτεται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις περιβαλλοντικής ζημίας και μόνο υπό τον όρο ότι αυτός ο οποίος αξιώνει αποζημίωση εκπροσωπεί μια ευρύτερη ομάδα φυσικών προσώπων.
3. Επιπροσθέτως οποιαδήποτε προσπάθεια όπως, αυτές που προσφάτως σκοπίμως η κυβέρνηση εξήγγειλε, κατόπιν της λαϊκής κατακραυγής, να διευκολυνθεί και να διασφαλισθεί το αξιόποινο των προσώπων αυτών ακόμη και με άρση της βουλευτικής τους ασυλίας, ή και παράταση του χρόνου παραγραφής, ακόμη και έναρξη της παραγραφής από τη στιγμή που θα επέλθουν τα αποτελέσματα της παρανόμου και άδικης συμπεριφοράς του δράστη, κατατείνει στην αποκλειστική υπαγωγή των αδικημάτων αυτών, στη σφαίρα του ποινικού δικαίου και μόνο, γεγονός το οποίο κρύβει τους εξής κινδύνους: α) Επί κακουργηματικών πράξεων, την ατιμωρησία των ενόχων διότι είναι σχεδόν απίθανο να αποδειχθεί δόλος (απαιτούμενος για να υπάρξει καταδίκη σε κακούργημα). β) Επί πλημελημματικών πράξεων, τον κίνδυνο της παραγραφής. γ) Στο ενδεχόμενο θέσπισης ειδικού χρόνου παραγραφής, όπως αυτός που συζητείται, την αντισυνταγματικότητα της διάταξης, σύμφωνα με το Σύνταγμα της Χώρας μας. δ) Επί απαιτήσεων πολιτικής αγωγής του δημοσίου κατά των κατηγορουμένων, τον εκμηδενισμό του ποσού της ζημίας, καθότι οι αστικές αποζημιώσεις εκ της παραστάσεως ως πολιτικής αγωγής, κινούνται σε αναλογικά χαμηλά χρηματικά επίπεδα. ε) Την ατιμωρησία δυνάμει της μη οικονομικής ζημίας της περιουσίας των ενόχων, ενώ παραλλήλως, εκ της ζημίας την οποία προκάλεσαν, ζημιώθηκε η περιουσία του καθενός μας, είτε παθητικά είτε ενεργητικά για αναλόγως υπέρογκα και ορισμένα ποσά.
4. Ακόμη, στο ενδεχόμενο καταθέσεως αστικών αγωγών με οποιαδήποτε νομική βάση, από τους πολίτες κατά των προσώπων αυτών, πέραν των υψηλών δικαστικών εξόδων τα οποία θα απαιτούντο για τον κάθε Έλληνα πολίτη, αυτές μετά βεβαιότητας θα απορρίπτονταν ελλείψει ενεργητικής νομιμοποίησης, ως μη έχοντος του ενάγοντος έννομο συμφέρον, καθώς και λόγω αοριστίας.
5. Μία δυνατότητα κάμψεως των ανωτέρω δυσχερειών και τιμωρίας των ενόχων, είναι η προσφυγή στην Ελληνική Δικαιοσύνη κατά τους όρους και τις προϋποθέσεις του μη ευρέως γνωστού στους πολίτες, Προεδρικού Διατάγματος 774/1980 «Περί οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου». Ειδικότερα κατόπιν αιτήσεως στον Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δίνεται η δυνατότητα, εφόσον η αίτηση αυτή είναι ορισμένη, να καταλογίζονται οι δημόσιοι λειτουργοί, αλλά και οι δημόσιοι υπόλογοι, ακόμη και αυτοί που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, με οποιαδήποτε σχέση, για την ζημία την οποία προκάλεσαν στο ελληνικό δημόσιο, ενώ επίσης να καταλογίζονται και χρηματικά ποσά τα οποία έλαβαν κάποιοι αχρεωστήτως σε βάρος του δημοσίου. Η αναφορά στη δυνατότητα αυτή γίνεται στην παράγραφο 11 του άρθρου 15 αλλά και σε ολόκληρο το άρθρο 15 του Π.Δ. 774/1980 ομοίως και στο άρθρο 22 και αποσπασματικά σε ολόκληρο το Προεδρικό Διάταγμα.
6. Η αίτηση η οποία απευθύνεται προς τον Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τις πιο πάνω διατυπώσεις, δεν έχει κόστος, καθότι ο Γενικός Επίτροπος στην πραγματικότητα υποκαθιστά τον ενάγοντα/καταγγέλοντα στην αστική απαίτηση του κάθε αιτούντος, υπέρ όμως πάντα του ελληνικού κράτους. Με άλλα λόγια, η διαδικασία αυτή, θα επιφέρει μεγάλη περιουσιακή ζημία σε αυτούς που ζημίωσαν την Πατρίδα μας και η οποία δεν θα ήταν δυνατόν να επιτευχθεί για τους λόγους που προαναφέρθηκαν με την προσφυγή στη ποινική δικαιοσύνη, ενώ το να οδηγηθούν αυτοί ενώπιον των αστικών δικαστηρίων, θα ήταν επίσης δικανικά απαράδεκτο.
7. Τέλος εφιστάται για μια ακόμη φορά η προσοχή όλων όσων αποφασίσουν να προσφύγουν στον Γ.Ε. του Ε.Σ. στο ότι, οποιαδήποτε αναφορά και αίτηση με αυτόν τον τρόπο προς τον Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ανώτατος Δικαστής), πρέπει να είναι απολύτως σαφής και ορισμένη, αναφορικά με το ύψος της ζημίας η οποία προκλήθηκε και με την περιγραφή των παρανόμων πράξεων οι οποίες την προκάλεσαν».
Σύμφωνα με την παραπάνω γνωμοδότηση του νομικού μας τμήματος, σας παραθέτουμε ένα υπόδειγμα προσφυγής-αίτησης στον Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το υπόδειγμα αυτό μπορείτε να εκτυπώσετε, (κάνοντας αντιγραφή/επικόλληση, (copy/paste) στον κειμενογράφο του υπολογιστή σας, συνήθως Office Word), να το συμπληρώσετε και να το αποστείλετε στον Γ.Ε. με συστημένη επιστολή, στην ταχυδρομική διεύθυνση: Προς τον κ. Γενικό Επίτροπο
του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Τσόχα & Βουρνάζου 4 Τ.Κ. 101 68 ΑΘΗΝΑ.
Πέραν του τυπικού μέρους της συμπλήρωσης και αποστολής του παρακάτω υποδείγματος, στόχος του Πατριωτικού Μετώπου είναι η συμμετοχή όλων των Ελλήνων, σε ένδειξη αντίστασης στο κλίμα της σήψης και της διαφθοράς που διατρέχει τον κορμό της πολιτικής ζωής του τόπου.
Εξ αντικειμένου, αν δεκάδες χιλιάδες πολίτες, αποφασίσουν να προσφύγουν στον Γενικό Επίτροπο, εναντίον Δημοσίων Λειτουργών οι οποίοι ζημίωσαν με τις πράξεις ή τις παραλήψεις του το ελληνικό δημόσιο, κοινοποιώντας ταυτόχρονα την προσφυγή τους στο Πατριωτικό Μέτωπο στο pametopo@gmail.com , δρομολογούν την διαδικασία της γενικότερης αντίστασης της διάλυσης του κοινωνικού ιστού και της μείωσης της εθνικής μας αξιοπρέπειας. Μια αντίσταση η οποία αυτή τη στιγμή προσομοιάζει με την ηρεμία στην καρδιά του κυκλώνα που έρχεται και στον οποίο το Πατριωτικό Μέτωπο, ως Κίνημα των Ελλήνων Πατριωτών, θα πρέπει να έχει και θα έχει, σημαντικότατο ρόλο.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Προς τον κ. Γενικό Επίτροπο
του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Τσόχα & Βουρνάζου 4 Τ.Κ. 101 68 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνα Επικοινωνίας : 210 6494669-71, 210 6494830-31, 210 6494814-15
Αίτηση-Προσφυγή
Του…………………………………………………………… του……………………………………
Κατοίκου…………………………………………………………..Αρ.Α/Τ…………………………..
Αξιότιμε κ. Γενικέ Επίτροπε,
Σε εφαρμογή των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 774/1980, προσφεύγω ενώπιον σας και αιτούμαι να εισαγάγετε αρμοδίως ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έλεγχο και καταλογισμό ποσού ύψους ………………………….. υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά του …………………………………………………………………………………………………………….καθότι, ο συγκεκριμένος με την ιδιότητά του ως …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. η ως φυσικό πρόσωπο, έλαβε αχρεωστήτως/ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο με το πιο πάνω ποσό, καθότι…………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… (συγκεκριμένο ιστορικό βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά).
Ημερομηνία
………………………………………………………………………………………………………..
Ο αιτών
………………………………………………………………………………………………………..