Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13.1.11

Θεσσαλονίκη: το Κρεμλίνο, η ομάδα από το Κιλκίς και η γιορτή του Χριστουγεννιάτικου Δένδρου στη Μόσχα

Οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει πολύ πριν από τα Χριστούγεννα. Ο ασυνήθιστος ανελκυστήρας, με το ύψος των περίπου πέντε μέτρων, πιθανότατα διήνυσε πολλές φορές την εννιάμετρη διαδρομή του, για να μεταφέρει στην κυρίως αίθουσα του Κρατικού Μεγάρου του Κρεμλίνου όλα όσα ήταν απαραίτητα για τη «Γιορτή του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου»…

Τη γιορτή, που κάθε Χριστούγεννα φέρνει στη Μόσχα περίπου 5.000 παιδιά από κάθε γωνιά της Ρωσίας, τα οποία παρακολουθούν την εκδήλωση, παρουσία του εκάστοτε Ρώσου Προέδρου, τα τελευταία χρόνια του Ντιμίτρι Μεντβέντεφ.

Αρκετούς μήνες πριν τα παιδιά μπουν στο Μέγαρο, όμως, κάποιοι ... στο Κιλκίς εργάστηκαν ατελείωτες ώρες ημερησίως, για να παραδώσουν σε χρόνο-ρεκόρ το πρωτοποριακό ασανσέρ, που μεταφέρει τα υλικά για τα σκηνικά των θεατρικών εκδηλώσεων, των ομιλιών και των συναυλιών, που φιλοξενούνται στο Κρεμλίνο.

Ανάμεσά τους και ο μηχανικός Αχιλλέας Αλιχάνοφ, προϊστάμενος της τεχνικής ομάδας, που «τρέχει» τα έργα της Kleemann Hellas στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Με ορμητήριο τις εγκαταστάσεις της Kleemann στο Κιλκίς, ο Αχιλλέας επισκέφτηκε το Κρεμλίνο πέντε φορές, στη διάρκεια των λίγων εβδομάδων, που χρειάστηκαν για να εγκατασταθεί το ασυνήθιστο ασανσέρ.

Μηχανικός …στο «μικροσκόπιο»

=========================

Εντυπωσιασμένος; Εννοείται! Σίγουρα δεν είναι κάτι απλό να δεις -με τα φώτα των παραστάσεων ή των πολιτικών εκδηλώσεων σβησμένα- την εντυπωσιακή αίθουσα των 6.000 θέσεων, που φρουρείται με τόση αυστηρότητα! Και μόνο το να μπεις στην αίθουσα, απαιτεί μια διαδικασία αδειοδότησης, που σε περνά από μικροσκόπιο.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αχιλλέας, «το κτήριο ελέγχεται με μεγάλη αυστηρότητα, αφού εκεί φιλοξενούνται οι επίσημες εκδηλώσεις της ρωσικής κυβέρνησης και το επισκέπτονται συχνά ο Ρώσος Πρόεδρος Μεντβέντεφ και ο Βλαντίμιρ Πούτιν. Πέραν του ότι γίνεται έλεγχος κατά την είσοδό σου, παραδίδεις το διαβατήριό σου, που ελέγχεται από ειδικό οργανισμό. Στη συνέχεια εκδίδεται μια ειδική άδεια. Η άδεια αυτή μπορεί να είναι μίας ημέρας ή και λίγων ωρών. Όταν βγαίνεις από το κτήριο, ακυρώνεται. Κι αν πρέπει να επιστρέψεις την επόμενη μέρα, εκδίδεται καινούργια».

Ο άνθρωπος που περνά τις πύλες του συγκεκριμένου κτηρίου του Κρεμλίνου, επιφορτισμένος με την υλοποίηση ενός έργου, όπως και η εταιρία που το αναλαμβάνει, αισθάνεται τεράστια ευθύνη, λέει ο Αχιλλέας.

«Το κτήριο είναι παλιό (σ.σ. χτίστηκε υπό τον προεδρία του Νικίτα Κρούτσεφ) και χρειάστηκε να γίνουν πολλά στους τοίχους του για να αντέξουν το βάρος ενός τέτοιου ανελκυστήρα», προσθέτει (σ.σ. το ασανσέρ έχει ωφέλιμο φορτίο 10 τόνων).

Πάντως, η επίλυση όσων προβλημάτων ανέκυπταν, ήταν εύκολη υπόθεση. «Οι άνθρωποι του Κρεμλίνου είναι πολύ συνεργάσιμοι. Μιλάς μαζί τους πολύ άνετα κι όσα προβλήματα προέκυψαν, λύθηκαν γρήγορα και απλά, με συνομιλίες», προσθέτει ο Αχιλλέας.

Διανύοντας μια διαδρομή 2.000 χλμ

============================

Για να φτάσει στην καρδιά της Μόσχας και στο εντυπωσιακό κτήριο του Μεγάρου, ο ανελκυστήρας διήνυσε μια μακρά οδική διαδρομή, περίπου 2.000 χλμ, από το Κιλκίς, «όπου κατασκευάστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του», όπως σημειώνει ο διευθυντής Εξαγωγών της Kleemann, Γιώργος Μοσχοβάκης.

Το δυσκολότερο, όμως, δεν ήταν η μεταφορά του ανελκυστήρα. Ούτε η συσκευασία του, που κι αυτή παρουσίαζε μεγάλες προκλήσεις, καθώς δεν υπήρχε «δοκιμασμένη» λύση για έναν τόσο μεγάλο θάλαμο, που έπρεπε να φτάσει άθιχτος στη Μόσχα.

Το πιο απαιτητικό κομμάτι του έργου ήταν η αναμέτρηση με τον χρόνο. «Ξεκινήσαμε να διαπραγματευόμαστε τη συμφωνία αργά το καλοκαίρι και ο ανελκυστήρας, που δεν ήταν καν σχεδιασμένος ακόμη, έπρεπε να παραδοθεί μέσα στον Σεπτέμβριο, συμπεριλαμβανόμενου του χρόνου μεταφοράς του, αλλά και της απεγκατάστασης των υφιστάμενων συστημάτων», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Μοσχοβάκης.

Σε χρόνο …επιστημονικής φαντασίας

===============================

Μέσα σε περίπου έναν μήνα, έγινε ο σχεδιασμός, η παραγωγή και ο έλεγχός του. «Δούλεψε εντατικά μια ομάδα άνω των 10 ανθρώπων: στα τμήματα της τεχνικής διεύθυνσης και του μάρκετινγκ, στη θυγατρική κατασκευής πορτών (καθώς χρειαζόταν μια ειδική, τεράστια πόρτα), στην κατασκευή του θαλάμου και του ειδικού σασί. Η ομάδα έκανε δυνατό αυτό που φαινόταν απίθανο και ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία. Στο έργο ενεπλάκη προσωπικά και ο πρόεδρος της εταιρίας», συμπληρώνει ο κ.Μοσχοβάκης.

Οι διαπραγματεύσεις ήταν επίπονες. Σύμφωνα με τον κ.Μοσχοβάκη, τα στελέχη της εταιρίας-υπεργολάβου, που έχει αναλάβει τη συντήρηση των ασανσέρ του κτηρίου, στο πλαίσιο γενικότερης ανακαίνισής του, ήρθαν αρχικά σε επαφή με τον συνεργάτη της Kleemann στη Μόσχα.

Ο λόγος ήταν ότι είχαν ακούσει για τα ειδικά έργα, αυξημένων απαιτήσεων, που η εταιρία έχει κάνει στη Ρωσία, μεταξύ άλλων και στο Σότσι, όπου θα γίνουν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 2014.

Στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, εμφανίστηκαν κι άλλοι υποψήφιοι για την ανάληψη του έργου, οι οποίοι -για διαφορετικούς λόγους ο καθένας- απορρίφθηκαν. Αυτό που κυρίως απασχολούσε τη ρωσική πλευρά ήταν αν το συγκεκριμένο ειδικό έργο, που απαιτούσε σχεδιασμό από την αρχή, μπορούσε να παραδοθεί τόσο σύντομα και με τεχνική αρτιότητα.

«Τελικά, ένας εκπρόσωπος της εταιρίας-υπεργολάβου κι ένας από τους μηχανικούς του έργου στο Κρεμλίνο, επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις της Kleemann στο Κιλκίς, για να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι την ετοιμότητά της. Έμειναν εντυπωσιασμένοι», σημειώνει ο κ.Μοσχοβάκης.

Προσθέτει ότι, αν και η Kleemann έχει συναντήσει τα τελευταία χρόνια -σε άλλες περιπτώσεις- κάποια δυσπιστία από ξένες εταιρίες, όταν άκουγαν ότι έχουν να κάνουν με μια ελληνική επιχείρηση (λόγω της οικονομικής κρίσης), στη συγκεκριμένη περίπτωση, το μόνο ερώτημα ήταν αν ο χρόνος επαρκούσε.

Σήμερα, το ασανσέρ στο Μέγαρο του Κρεμλίνου θεωρείται έργο γοήτρου για την Kleemann. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο κτήριο, που σημειωτέον έχει ένα υπόγειο τμήμα 17 μέτρων ή περίπου πέντε ορόφων και διαθέτει πάνω από 30 ασανσέρ, αποτελεί σύμβολο για τη Ρωσία και τους Ρώσους.

Αλεξάνδρα Γούτα

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ