Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21.4.10

Εγνατία Οδός: 9,9% αυξήθηκε ο πληθυσμός στα Γιάννινα


Έδωσε νέα δυναμική στην αναπτυξιακή πορεία της περιοχής μας
Η ΕΓΝΑΤΙΑ «ΑΙΜΟΔΟΤΗΣ» ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ!
Κατά 9,9% αυξήθηκε ο πληθυσμός στα Γιάννινα ενώ και στους 4 Νομούς το ΑΕΠ βελτιώθηκε σημαντικά


PEΠOPTAZ
ΜΙΧ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Ραγδαία αύξηση στον πληθυσμό του Νομού Ιωαννίνων σημειώθηκε κατά την πρώτη δεκαετία της ζωής της Εγνατίας Οδού (1997-2006), όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία που έδωσε προχθές στη δημοσιότητα έρευνα του «Παρατηρητηρίου» της Εγνατίας Οδού, ενώ σημαντική αύξηση του ΑΕΠ σημειώθηκε και στους υπόλοιπους Νομούς της Ηπείρου. Και αυτά, ενώ τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, εν έτει 2010, έχουν μεταβληθεί προς το καλύτερο, αφού εδώ και ένα περίπου χρόνο η Εγνατία αποτελεί γεγονός.
Γίνεται, λοιπόν, κατανοητό, πως η έρευνα του «Παρατηρητηρίου» (48 σελίδων!) αποκαλύπτει αυτό που εδώ και χρόνια έλεγαν όλοι στην Ήπειρο. Ότι δηλαδή η Εγνατία έβγαλε την περιοχή από την απομόνωση. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, η ραγδαία αύξηση του τουρισμού, αλλά και διαφόρων άλλων τομέων, όπως η επιχειρηματικότητα, έχει δώσει νέα δυναμική στην αναπτυξιακή πορεία της Ηπείρου. Είναι χαρακτηριστικό, πως έχουν αναπτυχθεί δραστηριότητες που πριν την κατασκευή και την ολοκλήρωση του έργου μόνο στο μυαλό κάποιων υπήρχαν.

ΣΤΟ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Πιο συγκεκριμένα, στο Ν. Ιωαννίνων ο πληθυσμός τη δεκαετία 1997 -2006 αυξήθηκε κατά 9, 9%, ήτοι από 159 χιλιάδες περίπου σε 175 χιλιάδες! Παράλληλα, αυξήθηκε θεαματικά και το ΑΕΠ του Νομού, αφού το 1997 ήταν στις 1909,38 μονάδες αγοραστικής δύναμης και το 2006 στις 3.269,91. Υπήρξε δηλαδή αύξηση 35,8%!
Τα αποτελέσματα αυτά φέρνουν το Νομό Ιωαννίνων, σε ότι αφορά την αύξηση του πληθυσμού στη πέμπτη θέση των πόλεων που διασχίζει η Εγνατία και στην πρώτη το αντίστοιχο ποσοστό! Επίσης, το ποσοστό μεταβολής του ΑΕΠ είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μετά από εκείνο της Θεσπρωτίας, στην οποία όμως δεν σημειώθηκε αύξηση στον πληθυσμό.
Μακροπρόθεσμα, η Ήπειρος μεταβάλλεται σε κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αφού αυξάνεται κατά πολύ ο ρόλος της στα Βαλκάνια, ενώ ενισχύονται, και μέσω διακρατικών προγραμμάτων, οι σχέσεις με άλλες γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία.
Πηγές, μάλιστα, τονίζουν, πως η καθυστέρηση που παρατηρείται στην Ιόνια Οδό αποτελεί «τροχοπέδη» στην περαιτέρω οικονομική άνθηση της περιοχής.

ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ…

Στις υπόλοιπες πόλεις της Ηπείρου, τα στοιχεία είναι επίσης αποκαλυπτικά. Στην Άρτα, ως το 2006, υπήρχε μείωση του πληθυσμού κατά 4, 4%, ενώ σε Θεσπρωτία και Πρέβεζα το πρόσημο ήταν επίσης αρνητικό και το ποσοστό κυμάνθηκε στο 0,9%, αλλά και στους τρεις Νομούς υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση του ΑΕΠ. Πιο συγκεκριμένα στην Άρτα υπήρξε αύξηση κατά 28,4%, στην Πρέβεζα κατά 23,3% και στη Θεσπρωτία, σημειώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό, 41,9%!

ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ «ΧΑΡΤΗ»
Επί της ουσίας δεν είναι υπερβολή να πούμε, πως η Εγνατία έβαλε στον χάρτη την  Ήπειρο, ενώ η ανάπτυξη που υπάρχει είναι εμφανής σήμερα και θα είναι στο μέλλον.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενισχύθηκε η «δικτύωση» των αστικών κέντρων της Βόρειας Ελλάδας. Οι μετακινήσεις ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τα αστικά κέντρα Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά, Κοζάνη, Καβάλα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη υπερδιπλασιάστηκαν.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι στους πέντε μικρότερους νομούς από τους οποίους διέρχεται η Εγνατία (Γρεβενών, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Φλώρινας και Πρέβεζας), η αύξηση του ΑΕΠ είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την αύξηση του πληθυσμού, γεγονός που σύμφωνα με την έρευνα «αποτελεί ένδειξη ότι βελτιώνονται ως οικονομικά κέντρα, παρά την πληθυσμιακή τους υστέρηση».

Πρωϊνος Λόγος