Θεματολόγιο

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18.9.10

Το βρετανικό υπουργείο Άμυνας θεωρεί απειλή τις ηλιακές καταιγίδες

Ο Βρετανός υπουργός Αμύνης Dr Liam Fox φέρεται προβληματισμένος για το επίπεδο «θωράκισης» του βρετανικού αμυντικού δικτύου και υποδομών έναντι πιθανών κυμάτων ηλεκτρομαγνητικών παλμών τα οποία μπορεί να προέλθουν είτε από μια πυρηνική έκρηξη είτε ακόμη και από ηλιακές καταιγίδες. Τέτοιες διαταραχές έχουν τη δυνατότητα να σταματήσουν τη λειτουργία σε ηλεκτρικές συσκευές και να θέσουν εκτός λειτουργίας δορυφόρους. Τους προβληματισμούς του αυτούς ο βρετανός υπουργός πρόκειται να τους θέσει σε συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί την εβδομάδα που έρχεται αναφορικά με τους κινδύνους των ηλεκτρομαγνητικών παλμών οι οποίοι μπορούν να αχρηστευόσουν ολόκληρες υποδομές και δη αμυντικές. Κάποια αποσπάσματα από την ομιλία του Dr. Fox που πρόκειται να απευθύνει τη Δευτέρα έχουν ήδη δοθεί στη δημοσιότητα.

«Όπως η φύση της τεχνολογίας μας γίνεται όλο και πιο περίπλοκη τόσο και η φύση των απειλών αυτών θα διευρύνεται. Τη στιγμή που όλοι μας ωφελούμεθα από τα προϊόντα της τεχνολογίας ταυτόχρονα όμως δημιουργούμε και τρωτά σημεία τα οποία μπορούν να εκμεταλλευτούν οι εχθροί μας. Έτσι όσο και προηγμένοι να γίνουμε η αλυσίδα της ασφάλειας μας είναι τόσο δυνατή όσο και το πιο αδύναμο σημείο της».

Η νέα αμυντική και στρατηγική αναθεώρηση για τη Βρετανία περιλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος της στις απειλές των Η/Μ παλμών. Έτσι αρκετοί στο βρετανικό υπουργείο άμυνας βλέπουν ως απειλή το ενδεχόμενο μιας έκρηξης ενός πυρηνικού όπλου στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας δημιουργώντας ένα μεγάλο και ξαφνικό όπως αποκαλείται κύμα έκρηξης Η/Μ παλμού μεγάλου ύψους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στέλεχος του βρετανικού υπουργείου, ένα εφιαλτικό σενάριο θα ήταν το Ιράν να καταφέρει να πυροδοτήσει ένα πυρηνικό όπλο ψηλά στην ατμόσφαιρα πάνω από την Ευρώπη. «Θα μπορούσαν να φέρουν τον πολιτισμό μας πίσω στην εποχή του μεσαίωνα», είπε χαρακτηριστικά.

Εκτός όμως από τον κίνδυνο των πυρηνικών εκρήξεων οι υποδομές μπορούν να αχρηστευθούν και από τις λεγόμενες γεωμαγνητικές καταιγίδες, «ποτάμια» θερμού πλάσματος που προέρχονται από ηλιακές εκρήξεις και τα οποία μπορούν να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες ζημιές, στα δίκτυα. Τέτοιες καταιγίδες τέτοιου μεγέθους οι οποίες ονομάζονται και «super-flares» όπως προειδοποιούν οι επιστήμονες συνήθως συμβαίνουν μια φορά στα 100 χρόνια και η τελευταία είχε σημειωθεί τον 19ο αιώνα θέτοντας εκτός λειτουργίας όλα τα τηλεγραφικά δίκτυα. Ο κίνδυνος από μια στα 100 χρόνια ηλιακή καταιγίδα είναι μεγάλος σήμερα και αν συμβεί εκτιμάται πως θα αχρηστεύσει ολόκληρα ηλεκτρικά δίκτυα και υποδομές όπως τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, υδροδότηση ακόμη και τη βιομηχανία τροφίμων.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Κύπρος: Εκσκαφές σε στρατόπεδα στα κατεχόμενα, για ανεύρεση λειψάνων αγνοουμένων, από τη Διερευνητική Επιτροπή

Από τις στρατιωτικές ζώνες β΄ και γ΄ βαθμού στα κατεχόμενα έχει ξεκινήσει η Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους (ΔΕΑ) να θέτει σε εφαρμογή το πρόγραμμα εκσκαφών σε στρατιωτικές περιοχές, με απώτερο στόχο τις εκσκαφές μέσα σε τουρκικά στρατόπεδα, για ανεύρεση λειψάνων ελληνοκυπρίων αγνοουμένων από το 1974.

Αρχαία Ιστορία στο βυθό των Σποράδων και του Παγασητικού


Του ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΚΙΔΗ

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Η ανάγνωση του βυθού των Βορείων Σποράδων και του Παγασητικού γενικότερα δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον μύθο του Αργοναύτη Ιάσονα και τις εμπορικές σχέσεις που διατηρούσε η περιοχή με την Κολχίδα.

Δεκατέσσερα ναυάγια αλλά και οικισμοί έχουν βρεθεί ήδη, τεκμηριώνοντας ουσιαστικά τον μύθο των Αργοναυτών Η ενάλια έρευνα που διεξάγεται σε εύρος που εκτείνεται από την Αμαλιάπολη ώς τις Νηές έχει εντοπίσει περίπου 14 ναυάγια και δύο πρώην χερσαίες εγκαταστάσεις, που βρίσκονται σήμερα κάτω από την επιφάνεια του νερού.

17.9.10

Θεατρική Σκηνή «ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΥΝΟΡΑ»



Θεατρική Σκηνή «ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΥΝΟΡΑ»

Εθνικό Θέατρο Τιράνων, Αλβανία – «ΗΛΕΚΤΡΑ»
29 & 30 Σεπτεμβρίου, Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Εθνικό Θέατρο «Ιβάν Βάζοφ» της Σόφιας, Βουλγαρία - «ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ»
6 & 7 Οκτωβρίου, Βασιλικό Θέατρο

Εθνικό Θέατρο Βελιγραδίου, Σερβία - «ΒΑΚΧΕΣ»
13 & 14 Οκτωβρίου, Βασιλικό Θέατρο

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, έχοντας ως στόχο την ειρηνική συνύπαρξη και τη δημιουργική ανάπτυξη των χωρών της Βαλκανικής χερσονήσου με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, ιδρύει τη Θεατρική Σκηνή «Ανοιχτά Σύνορα». Σε συνεργασία με τα «45α Δημήτρια», η Θεατρική Σκηνή «Ανοιχτά Σύνορα» θα φιλοξενήσει τα Εθνικά Θέατρα Αλβανίας, Βουλγαρίας και Σερβίας, τα οποία θα παρουσιάσουν την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου και τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, αντίστοιχα. Στο πλαίσιο της συνεργασίας των Εθνικών Θεάτρων από τα Βαλκάνια θα ακολουθήσουν πολλαπλές δράσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η λειτουργία ενός θεατρικού εργαστηρίου δημιουργικής γραφής με τη συμμετοχή των όμορων χωρών με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η συνεργασία περιλαμβάνει και εκδοτική δραστηριότητα με την μετάφραση και έκδοση πέντε θεατρικών έργων κάθε χώρας από τις άλλες που συμμετέχουν

Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης κίνησης που αφορά στην επικοινωνία, στην ειρηνική συνύπαρξη και στη δημιουργική ανάπτυξη των λαών, το Κ.Θ.Β.Ε. ιδρύει τη σκηνή «Ανοιχτά Σύνορα» με πρώτους φιλοξενούμενους τα γειτονικά Εθνικά θέατρα της Σερβίας, της Βουλγαρίας και της Αλβανίας. Στόχος της λειτουργίας αυτής της σκηνής είναι οι δημιουργικές συναντήσεις, οι ανταλλαγές πολιτισμικού και πολιτιστικού υλικού, η διαθεσιμότητα προς «τον άλλο» που μας συμπληρώνει και προεκτείνει την ύπαρξή μας στο μέλλον. Με την πεποίθηση πως ότι είναι αυθεντικά τοπικό είναι συγχρόνως και παγκόσμιο και το αντίθετο, το Κ.Θ.Β.Ε. δίνει τον τόνο μιας εξωστρέφειας και φιλοδοξεί να παίξει στρατηγικό ρόλο στην επικοινωνία με τα Βαλκάνια και τον κόσμο. Οι πολλαπλές δράσεις που θα αναπτυχθούν (ανταλλαγές παραστάσεων, καλλιτεχνών, εργαστήρια γραφής, εκδόσεις έργων, συμπαραγωγές κ.ά.) θα φέρουν την Θεσσαλονίκη στο κέντρο του ενδιαφέροντος και στο σταυροδρόμι συνάντησης πολιτισμών. Καλούμε τους φορείς, τις μονάδες, τους πολίτες να συμμετέχουν σ’ αυτή την προσπάθεια γιατί η συλλογικότητα θα δυναμώσει το όλο εγχείρημα και θα μεταλαμπαδεύσει τα όποια αποτελέσματα.

Σωτήρης Χατζάκης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε.


Εθνικό Θέατρο Τιράνων – Αλβανία
“ΗΛΕΚΤΡΑ” του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Adonis Filipi
Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Παραστάσεις: 29 & 30 Σεπτεμβρίου, 9.00 μ.μ.

Σημείωμα του Σκηνοθέτη:
Η παρουσίαση της Ηλέκτρας στο Εθνικό Θέατρο των Τιράνων, όπως έρχεται ατόφια από τον αρχαίο μύθο, αποτελεί πρόκληση για το κοινό του αλβανικού θεάτρου. Η παράσταση επιχειρεί να φέρει στη σκηνή το αίσθημα της τραγικότητας του παρόντος, διατηρώντας το αρχικό σχήμα και τη σύνθεση του σοφόκλειου δράματος. Ανιχνεύοντας την ιστορία της Ηλέκτρας, μια ιστορία αντίστασης και θυμού, επιχειρούμε να προσεγγίσουμε το «φαινόμενο Ηλέκτρα», μέσω της κίνησης, του ρυθμού, του ήχου, της αίσθησης, των αισθημάτων και τέλος της αισθητικής. Ο στόχος είναι να εισχωρήσουμε βαθιά στο σύμπαν της Ηλέκτρας και να δούμε να συντίθενται και να συμβιώνουν επί σκηνής αντιθετικά αισθήματα και έννοιες, όπως αυτές του μίσους και της αγάπης, της εκδίκησης και της ευσπλαχνίας, της αποξένωσης και της φιλίας.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Adonis Filipi
Σκηνικά: Fatbardh Marku
Κοστούμια: Blagoj Micevski
Χορογραφία: Mariela Nestora
Κείμενο στα αλβανικά: Laert Vasili
Βοηθός σκηνοθέτη: Andon Koco

Διανομή
Ηλέκτρα: Luiza Xhuvani,
Κλυταιμνήστρα: Roza Anagnosti,
Ορέστης: Laert Vasili,
Χρυσόθεμις: Monika Lubonja,
Παιδαγωγός: Vasian Lami,
Αφηγητής: Ahmet Pasha

Χορός: Elida Janushi,Violeta Trebicka,Marjana Kondi,Eriona Kakeli,Ermela Teli,Migela Ruka,Klea Konomi,Eglantina Cenoimeri



Εθνικό θέατρο «ΙΒΑΝ ΒΑΖΟΦ» της Σόφιας – Βουλγαρία
«ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Alexander Morfov
Βασιλικό Θέατρο
Παραστάσεις: 6 & 7 Οκτωβρίου

Σημείωμα του Σκηνοθέτη:
Ο Δον Ζουάν του Μολιέρου αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα, την πιο βαθιά και φιλοσοφική, την πιο καθαρή και αγνή εκδοχή του μύθου του Δον Ζουάν. Ο εραστής, ο φλογερός κατακτητής –όνειρο κάθε γυναίκας, ο τυχοδιώκτης δεν αποτέλεσαν πόλο του ενδιαφέροντός μου. Τα χαρακτηριστικά του αυτά δεν είναι παρά ο διάκοσμος, η επιφάνεια, η εισαγωγή σε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον και ουσιαστικό περιεχόμενο. Πρόκειται, στην πραγματικότητα, για την ενσάρκωση της ανθρώπινης ελευθερίας. Πρόκειται για έναν άνθρωπο ελεύθερο από κάθε λογής δεσμά: οικογενειακά, θρησκευτικά, κοινωνικά. Ο Δον Ζουάν ενσαρκώνει το ιδεώδες του ελεύθερου ανθρώπου, ένα ιδεώδες που αποτελεί πρόκληση για τον άνθρωπο του 21ου αιώνα. Το ενδιαφέρον μου στον Δον Ζουάν επικεντρώνεται σ’ αυτό ακριβώς το θέμα της κατάκτησης της ελευθερίας και της απάντησης στο ερώτημα που έχει τεθεί ήδη από παλιά: πώς διαχειρίζεται κανείς την ελευθερία του, αν υποτεθεί ότι την έχει κατακτήσει; Όταν ο άνθρωπος ξυπνά και συνειδητοποιεί το απόλυτο της ελευθερίας του, τότε αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχει κανείς γύρω του με τον οποίο να μπορεί να τη μοιραστεί. Η ελευθερία μοιάζει με τη δόξα? και οι δυο εξαρτώνται άμεσα από την κοινωνία, στο πλαίσιο της οποίας βιώνονται.

Η παράσταση θα δοθεί στη βουλγαρική γλώσσα και θα υπάρχουν υπέρτιτλοι στην ελληνική γλώσσα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία-Μουσική σύνθεση: Alexander Morfov
Σκηνικά: Alexander Orlov & Alexander Morfov
Κοστούμια: Marina Raychinova
Χορογραφίες: Mila Iskrenova
Φωτισμοί: Lalyo Hristov
Διεύθυνση ορχήστρας: Slav Bistrov
Επιμέλεια ξιφασκίας: Ivaylo Vodenov

Διανομή
Δον Ζουάν: Deyan Donkov
Σγαναρέλος: Zahari Baharov
Δόνα Άννα Teodora Duhovnikova / Ana Papdopulu
Δον Γκοντζάλο Ουλόγια (ο Κομεντατόρ) Valentin Ganev
Δόνα Ελβίρα Ana Papdopulu / Marta Kondova
Δον Κάρλος Valeri Yordanov
Δον Αλόνσο Julian Vergov
Δον Λουΐς Rusi Chanev
Καρλόττα Reni Vrangova
Ματουρίνα Zhoreta Nikolova
Ισαβέλλα Reni Vrangova
Πιερρό Filip Avramov
Λούκα Plamen Peev
Χωρικές Teodora Duhovnikova, Ana Papdopulu, Yana Titova, Ulyana Chan, Valentin Ganev, Ulyana Chan
Φτωχός Valentin Ganev
Υπηρέτες του Δον Ζουάν Darin Angelov, Deyan Angelov
Χωρικός με κοντραμπάσο Slav Bistrov


Εθνικό θέατρο Βελιγραδίου – Σερβία
«Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Staffan Valdemar Holm
Βασιλικό Θέατρο
Παραστάσεις: 13 & 14 Οκτωβρίου

Σημείωμα του Σκηνοθέτη:
Γνωρίζω πολύ καλά ότι μεγάλο μέρος του κοινού αντιμετωπίζει τις παραστάσεις αρχαίου δράματος ως κάτι το βαρετό λόγω της έλλειψης δράσης. Εγώ, ο ίδιος, όμως, ως σκηνοθέτης αλλά και εκπρόσωπος του κοινού κατά τη διάρκεια των προβών δεν ανέχομαι να δουλεύω για κάτι «βαρετό». Οι Βάκχες έχουν το χαρακτηριστικό των σαιξπηρικών έργων, όπου δεν μπορεί να υπάρξει το τραγικό χωρίς το κωμικό. Τα κωμικά ή χιουμοριστικά μέρη υπάρχουν με στόχο να αναδείξουν στο τέλος το μέγεθος της τραγωδίας. Δεν περιμένω από το κοινό, είτε αυτό βρίσκεται στη Στοκχόλμη, είτε στο Βερολίνο, είτε στο Βελιγράδι, να γνωρίζει όλη την Ελληνική Μυθολογία και γι’ αυτό η παράσταση δεν βασίστηκε ούτε σε μυθολογικά ούτε σε ιστορικά συμφραζόμενα. Κατά τη διάρκεια των προβών, ωστόσο, συζητήσαμε για την περίοδο της δεκαετίας του ’60, για την απελευθέρωση και την αποθέωση του έρωτα, του σεξ, του Γούντστοκ, της δύναμης των λουλουδιών, της μουσικής και κάθε πράγματος που δεν συμβάδιζε με τους όρους μιας αυστηρής κοινωνίας. Λίγα χρόνια αργότερα, όμως, ήρθε ένας πόλεμος στο Βιετνάμ, η δολοφονία της Sharon Tate Polanski και η αποκάλυψη της δράσης της συμμορίας του Manson. Αυτό που ξεκίνησε ήρεμα, ηδονικά και με τρυφερότητα εξελίχθηκε σε ωμή βία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία-Διασκευή: Staffan Valdemar Holm
Σκηνικά-Κοστούμια: Bente Lykke MOller
Φωτισμοί: Torben Lendorph
Δραματουργική επιμέλεια: Slavko Milanovic
Μουσική επιμέλεια: Staffan Valdemar Holm
Μουσική επεξεργασία: Vladimir Petricevic
Διδασκαλία λόγου: Ljiljana Mrkic Popovic
Υπεύθυνοι παραγωγής: Borislav Balac, Milorad Jovanovic
Βοηθός σκηνοθέτη: Ivana Nenadovic
Βοηθός σκηνογράφου: Miras Vuksanovic
Βοηθός ενδυματολόγου: Olga Mrdjenovic

Διανομή
Διόνυσος: Nenad Stojmenovic
Τειρεσίας: Marko Nikolic
Κάδμος: Tanasije Uzunovic
Πενθέας: Igor Djordjevic
Αγγελιοφόρος: Slobodan Bestic
Αγαύη: Radmila Zivkovic

Χορός: Stela Cetkovic (Άλφα), Nela MihailovicC (Βήτα), Jelena Helc (Γάμα), Daniela Kuzmanovic (Δέλτα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
€15 και €10 (φοιτητικό, ομαδικό)
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΩΡΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ: 9.30-13.30 & 17.30-21.00

Βρήκαν φλέβα χρυσού σε 16 χωριά στην Κύπρο!


• Θετικές ενδείξεις από έρευνες Northern Lion Gold Corp

• Σε 16 χωριά του νησιού

• Ποια τα οφέλη για την οικονομία του νησιού

Λευκωσία. sigmalive.com

Αναβιώνει η εποχή εξόρυξης μετάλλων στην Κύπρο καθώς φαίνεται να υπάρχουν θετικές ενδείξεις από έρευνες που πραγματοποιεί σε 16 χωριά του νησιού μας η καναδική εταιρεία Northern Lion Gold Corp. Συγκεκριμένα θετικές ενδείξεις για χρυσό φαίνεται να υπάρχουν στο χωριό Ασπρόγια της Πάφου, αλλά και τις Αγγλισίδες, ενώ αυτή την περίοδο γίνονται και άλλες έρευνες μέσω γεωλογικών χαρτογραφήσεων σε Πόλη Χρυσοχούς, Λυσό, Κλήρου, Πολιτικό, Καμπιά, Καπέδες και Μαθιάτη.

Λευτεριά στους Έλληνες των Σκοπίων

Θανάσης Στεργίου. Ο Έλληνας δάσκαλος στα Σκόπια.


Στις κατασκηνώσεις του δήμου Αθηναίων στον Άγιο Ανδρέα, φιλοξενήθηκαν το καλοκαίρι του 2010, 14 Ελληνόπουλα από το Μοναστήρι (Bitola) των Σκοπίων, με τον 75χρονο δάσκαλό τους κ.Θανάση Στεργίου, που είναι και πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου ¨Μάτι".

Τα παιδιά είναι από οικογένειες βλαχόφωνων και ελληνόφωνων της πόλης, που διατηρούν ακέραιη την ελληνική τους ταυτότητα, παρά τις μεθοδεύσεις των Σκοπιανών και τα εμπόδια που θέτει το επίσημο ελληνικό κράτος, μέσω των διπλωματικών του εκπροσώπων στα Σκόπια.

Ο κ.Στεργίου, παρά τη μεγάλη του ηλικία, εξακολουθεί να μαθαίνει τα ελληνικά, όχι μόνο σε Ελληνόπουλα της περιοχής, αλλά και σε παιδιά Σκοπιανών, που θέλουν να μάθουν τη γλώσσα.









ΑΠΟ:http://www.youtube.com/user/northgreeks

Βρέθηκε σκελετός γιγάντιου προϊστορικού πτηνού


Άλλο ένα πτηνό γίγαντας. Το εικονιζόμενο βρέθηκε στη Μογγολία.

Σεπτέμβριος 17, 2010.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν τα απομεινάρια ενός προϊστορικού πτηνού του οποίου ο σκελετός είναι βάρους 30 κιλών και το μήκος των φτερών του είναι περισσότερα από πέντε μέτρα.

Ανήκει στην οικογένεια ‘Chilensis Pelagornis’ και ο σκελετός βρέθηκε, στη Χιλή, σε σχεδόν άριστη κατάσταση.

Ο παλαιοντολόγος, Gerald Meyer, από το αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, δήλωσε ότι ‘εξέλιξη του πτηνού αυτού, είναι πρωτόγνωρη στη μέχρι τώρα Φυσική Ιστορία».

Προϊστορική απεικόνιση γιγάντιου πτηνού σε σπηλιά.
Εκτός από το τεράστιο μέγεθος του σώματος του το εντυπωσιακό είναι το οξύ ράμφος του και τα αιχμηρά άκρα των ποδιών του, ως νύχια, αλλά ομοιάζουν περισσότερο με κοφτερά δόντια. Αυτό δηλώνει, σύμφωνα με τον Meyer ότι το γιγάντιο πτηνό ήταν αρπακτικό και σαρκοβόρο.

Σύμφωνα με την επιστήμη της Παλαιοντολογίας, οι πρώτοι άνθρωποι που κατοικούσαν στην περιοχή του σύγχρονου Μαρόκου, είχαν γνώση της ύπαρξης των πτηνών αυτών, αφού εικονίζονται σε παραστάσεις σπηλαίων της περιοχής.

Το περίεργο είναι ότι το είδος του πτηνού αυτού εξαφανίστηκε περίπου πριν δύο εκατομμύρια χρόνια .



Πηγή: discovery.com

Κόσμος-Γιῶργος  Ἐχέδωρος

16.9.10

Επιστολή Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ προς Χίλαρι Κλίντον

Secretary of State Hillary R. Clinton 9 Σεπτεμβρίου 2010

State Department
United States of America


Εξοχότατη κυρία Υπουργέ,


Εμείς, οι εκπρόσωποι της Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ, μια από τις μεγαλύτερες Ελληνοαμερικανικές οργανώσεις σας απευθύνομε αυτή την επιστολή, διότι εμείς και υπόλοιπη ελληνική κοινότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, είμαστε συγκλονισμένο από τα πρόσφατα σχόλια του Αμερικανού Πρέσβη στα Σκόπια κ. Reeker σε συνέντευξή του σχετικά με τη θέση των Ηνωμένων Πολιτειών στο θέμα της ονομασίας της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ). Σε μια τηλεοπτική συνέντευξη (Alpha TV Σκόπια), ο πρέσβης δήλωσε ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν προβλέπει αλλαγή της συνταγματικής ονομασίας, υποστηρίζοντας κατ’ ουσία διπλή λύση για το θέμα του ονόματος.

15.9.10

Ρωσική «έφοδος» στην Κερύνεια

Της Ελευθερίας Σωφρονίου

Το κενό που άφησαν πίσω τους οι Βρετανοί αγοραστές στα κατεχόμενα φαίνεται ότι έρχονται τώρα να καλύψουν οι Ρώσοι. Αυτό επιβεβαιώνει η τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρις», η οποία σε χθεσινό δημοσίευμα ανέφερε ότι Ρώσοι επιχειρηματίες προχώρησαν στην αγορά 40 σπιτιών. Η τουρκοκυπριακή εφημερίδα σημειώνει επίσης ότι τις προσεχείς μέρες θα λειτουργήσει στην κατεχόμενη Κερύνεια γραφείο Ένωσης Ρώσων επιχειρηματιών, μέσω της εταιρείας Rightmove, η οποία ασχολείται με αγοραπωλησίες ακινήτων και, όπως φαίνεται, απογοητευμένη από το μειωμένο ενδιαφέρον των Βρετανών, ανοίγει τα φτερά της προς άλλες αγορές. Σημειώνεται επίσης ότι τους προσεχείς μήνες θα επισκεφθούν τα κατεχόμενα περισσότεροι Ρώσοι από ό,τι τα τελευταία πέντε χρόνια.

Μουσείο Κολόμενσκογιε της Μόσχας, το 8ο θαύμα του κόσμου


Μόσχα.

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστήλωσης του μοναδικού ξύλινου Μεγάρου Κολόμενσκόγιε της Μόσχας που χρησιμοποιείται. Το μέγαρο αυτό χτίστηκε το δεύτερο ήμισι του 17ου αιώνα και σήμερα χρησιμοποιείται ως μουσείο.

14.9.10

Απομεινάρια ενός αιώνα "φυλαγμένα" στους πάγους



Ανθρώπινο σκελετό και σελίδες ημερολογίου ανακάλυψαν κοντά στο αρχιπέλαγος του Φραγκίσκου Ιωσήφ ρώσοι εξερευνητές που αναζητούσαν τα ίχνη αποστολής που χάθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα στην Αρκτική.

Η γολέτα «Αγία Άννα» του Μπρουσίλοφ είχε αποπλεύσει από την Αγία Πετρούπολη το 1912 για να διαπλεύσει, για πρώτη φορά, το θαλάσσιο δρόμο του βορρά μέχρι το Βλαδιβοστόκ.

Μετά από δύο χρόνια, ενώ το πλοίο είχε παγιδευτεί στους πάγους στη Θάλασσα του Κάρα, στη βόρεια Σιβηρία, 11 από τα 24 μέλη του πληρώματος αποφάσισαν να κατέβουν στη στεριά. Οι δύο, μεταξύ των οποίων και ο ναυτικός Βαλεριάν Αλμπάνοφ, κατάφεραν να φτάσουν στη Γη του Φραγκίσκου Ιωσήφ.

«Όμως δεν γνωρίζαμε τίποτα για τα υπόλοιπα μέλη που ακολούθησαν τον Αλμπάνοφ», εξήγησε ο επικεφαλής της ρωσικής εξερευνητικής αποστολής Ολέγκ Προντάν.

Η ομάδα του Προντάν ακολούθησε το δρομολόγιο των ναυτικών και εντόπισαν τα απομεινάρια της αποστολής μετά από πέντε ημέρες. Μεταξύ άλλων βρήκαν ένα ρολόι, ένα κουτάλι, ειδικά χιονοπάπουτσα, ένα μαχαίρι και ένα ζευγάρι αυτοσχέδια γυαλιά ηλίου που είχε κατασκευάσει ο μηχανικός του πλοίου χρησιμοποιώντας πάτους από μπουκάλια ρούμι.

Τέσσερις σελίδες από το ημερολόγιο του πλοίου, που χρονολογούνται από το 1913, διατηρήθηκαν χάρη στους πάγους και αφηγούνται τη ζωή πάνω στο «Αγία Άννα».

Τα απομνημονεύματα του Αλμπάνοφ δημοσιεύτηκαν το 1917 και ενέπνευσαν τον συγγραφέα Βενιαμίν Καβερίν να γράψει το μυθιστόρημα «Οι δύο πλοίαρχοι».

Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης : «Αχαρνής» του Αριστοφάνη




Μια πολιτική Κωμωδία από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος



Bασιλικό Θέατρο, Θεσσαλονίκη



ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Παρασκευή 24/9, Σάββατο 25/9, Κυριακή 26/9, Τετάρτη 29/9,

Πέμπτη 30/9, Παρασκευή 1/10, Σάββατο 2/10, Κυριακή 3/10, στις 9.00 μμ



Η Πολιτική Κωμωδία του Αριστοφάνη, «Αχαρνής» είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη.



Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν: Δικαιόπολις: Σταμάτης Κραουνάκης, Λάμαχος: Γρηγόρης Βαλτινός, Μεγαρίτης: Κώστας Βουτσάς.





Η Υπόθεση του έργου

Βρισκόμαστε στον έκτο χρόνο του πολέμου μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης. Οι συνέπειες του πολέμου πλήττουν καίρια τον αγροτικό πληθυσμό, ο οποίος, αναγκασμένος να ζει εντός των τειχών, βλέπει τη γη του να καταστρέφεται. Ο Αθηναίος αγρότης Δικαιόπολις απογοητευμένος από τους συμπολίτες του που αδρανούν και αγανακτισμένος με τους πολιτικούς που αδιαφορούν για το κοινό συμφέρον και οδηγούν την πόλη στην καταστροφή αποφασίζει να κλείσει συνθήκη «ιδιωτική» ειρήνης με τη Σπάρτη για τον ίδιο και την οικογένειά του. Εξοργισμένοι οι καρβουνιάρηδες του δήμου των Αχαρνών, μόλις το πληροφορούνται, κυνηγούν τον «προδότη» για να τον τιμωρήσουν. Ο Δικαιόπολις θα ζητήσει τη βοήθεια του Ευριπίδη για να τους αντιμετωπίσει, θα μεταχειριστεί κάθε μέσο για να επιβάλει την ειρήνη του και δεν θα διστάσει να τα βάλει ακόμη και με τον φιλοπόλεμο στρατηγό, Λάμαχο, τον πιο ισχυρό υπερασπιστή του πολέμου.

Βρέθηκαν τα δύο γονίδια της μυωπίας


Μετά την ανακάλυψη των γονιδίων ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία φαρμάκων, τα οποία στο μέλλον μπορεί να καταστήσουν περιττά τα γυαλιά

Του Τάσου Σαραντή

Δύο γονίδια που προκαλούν μυωπία, ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά από δύο ανεξάρτητες επιστημονικές ομάδες, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία φαρμάκων, τα οποία στο μέλλον μπορεί να καταστήσουν περιττά τα γυαλιά.

Μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με Βρετανούς ερευνητές, θα μπορούσε να αναπτυχθεί και να χρησιμοποιηθεί ευρέως ένα φάρμακο (σε μορφή σταγόνων ή χαπιών) που θα εμποδίζει την εμφάνιση ή την εξέλιξη της μυωπίας, απαλλάσσοντας εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο από την ταλαιπωρία των φακών επαφής, των γυαλιών και των διορθωτικών επεμβάσεων με λέιζερ.

Εναλλακτικά, θα ήταν δυνατό να υπάρξει κάποια γονιδιακή θεραπεία, με την εισαγωγή «υγιών» γονιδίων στο μάτι, τα οποία θα αποτρέπουν την μυωπία στο μέλλον. Η αποκατάσταση όμως των ματιών ενήλικων ατόμων με προχωρημένη μυωπία θεωρείται πολύ πιο δύσκολη, είτε με φάρμακα, είτε με γενετική θεραπεία.

Η ανακάλυψη του ενός γονιδίου έγινε από διεθνή ερευνητική ομάδα, υπό τον δρα Πίρο Χίζι και τον Κρις Χάμοντ του τμήματος γενετικής επιδημιολογίας του King'Αs College του Λονδίνου.

Αγνοια

Η μυωπία (η δυσκολία εστίασης σε μακρινά αντικείμενα) είναι η πιο κοινή οφθαλμολογική διαταραχή στον κόσμο, παρ' όλα αυτά, ελάχιστα πράγματα είναι μέχρι στιγμής γνωστά για το γονιδιακό υπόβαθρό της, αν και το 80% των περιπτώσεων με τη χειρότερη μυωπία εκτιμάται ότι οφείλονται σε γενετικούς παράγοντες. Η μυωπία αρχίζει συνήθως στην παιδική ηλικία και σε μερικές περιπτώσεις παρουσιάζει ταχεία επιδείνωση. Το γονίδιο που εντοπίστηκε (με την ονομασία RASGRF1) θεωρείται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ματιού μετά τη γέννηση, καθώς και στη μεταφορά των οπτικών ερεθισμάτων για επεξεργασία στον εγκέφαλο. Όταν το γονίδιο δυσλειτουργεί, ο βολβός του ματιού μπορεί να αναπτυχθεί υπερβολικά, κάνοντας τα μακρινά αντικείμενα να φαίνονται θολά.


Μια δεύτερη ολλανδική επιστημονική έρευνα, υπό την Καρολίν Κλαβέρ του Ιατρικού Κέντρου του πανεπιστημίου «Έρασμος» στο Ρότερνταμ, αποκάλυψε δύο ακόμα γονίδια που σχετίζονται με τη μυωπία, ενώ είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν και πολλά άλλα που μένει να ανακαλυφθούν. Γι' αυτό, άλλωστε, μια μελλοντική γονιδιακή θεραπεία της μυωπίας θα ήταν πολύ δύσκολη, επειδή ίσως θα έπρεπε να αντιμετωπίσει παράλληλα πολλά «λανθασμένα» γονίδια. Και τα δύο «γονίδια της μυωπίας» που βρέθηκαν, βρίσκονται στο χρωμόσωμα 15.

Ανεξέλεγκτη η καλλιέργεια μεταλλαγμένων στην ΕΕ


Την αδυναμία ελέγχου της καλλιέργειας μεταλλαγμένων, καθώς και τον κίνδυνο ανεξέλεγκτης διασποράς τους στο φυσικό περιβάλλον φέρνει στο προσκήνιο με ερώτησή του στην ΕΕ ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κρίτων Αρσένης.

Νεοελληνική Γραμματεία: 'Έφυγε' ο Παναγιώτης Μουλλάς

Σε ηλικία 75 χρόνων, νικημένος από τον καρκίνο «έφυγε» χθες μια μεγάλη μορφή των νεοελληνικών γραμμάτων, ο ομότιμος καθηγητής του Α.Π.Θ., Παναγιώτης Μουλλάς. Με πλήθος φιλολογικών αναλύσεων, κριτικών και επιμέλεια σε αρκετά κείμενα, ο Π. Μουλλάς έσβησε το βράδυ του Σαββάτου σε ιδιωτική κλινική της Θεσσαλονίκης, όπου νοσηλευόταν τους τελευταίους 3 μήνες, όταν και επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του.

13.9.10

«ΠΡΕΜΙΕΡΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ


Κτισµένο σε τρία επίπεδα και προσαρµοσµένο στη µορφολογία του εδάφους το κτίριο ολοκληρώθηκε το διάστηµα 2006-2009 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Κωστή Σκρουµπέλου. Είναι  χαρακτηριστικό πως η µουσειογραφική και η µουσειολογική  µελέτη έγιναν ταυτόχρονα

Με οικοδεσπότη τον Μεγαλέξαντρο

Της Βίκυς Χαρισοπούλου


Ολα αρχίζουν κι όλα τελειώνουν στο µακεδόνα στρατηλάτη. Η µορφή αλλά και, ευρύτερα, η έννοια που απέκτησαν τα επιτεύγµατά του ανά τους αιώνες διαµορφώνουν το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας, που εγκαινιάστηκε
Να λειτουργεί πλέον ως «τοπόσηµο» το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πέλλας πρότεινε ο υπουργός Πολιτισµού που εγκαινίασε και επίσηµα τη λειτουργία του. Για δε την “ενίσχυσή” του προσέφερε επιπλέον 3,2 εκατοµµύρια ευρώ (κονδύλια απο τα ΕΣΠΑ και τη νοµαρχιακή αυτοδιοίκηση της περιοχής) που θα απορροφηθούν για τη διαµόρφωση του περιβάλλοντος χώρου (δενδροφύτευση κ.α.) καθώς και τη λειτουργία των υπόγειων εργαστηρίων του.

Τα επίπεδα του µουσείου είναι αντίστοιχα µε το ανάγλυφο του αρχαιολογικού χώρου, τον οποίο µπορεί να βλέπει ο επισκέπτης µέσω των µεγάλων ανοιγµάτων του κτιρίου. Στον «στόχο» των µουσειολόγων συντελεί ο εσωτερικός εξώστης του µουσείου που επιτρέπει τη θέαση των αρχαιοτήτων από ψηλά, ενώ το ορθογώνιο αίθριο που βρίσκεται στο κέντρο του κτιρίου έχει σαφείς παραποµπές στην περίστυλη αυλή των οικιών της αρχαίας Πέλλας.

«Το µουσείο ολοκληρώθηκε και έπρεπε να λειτουργήσει ανεξάρτητα από επίσηµα εγκαίνια», είχε πει στα «ΝΕΑ» η Μαρία Ακαµάτη, προϊσταµένη τότε της ΙΖ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων της περιοχής η οποία εκτελούσε και καθήκοντα άτυπης διευθύντριάς του.

«Ουσιαστικά λειτουργεί, χάρη στην εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του, ως άλλος στεγασµένος αρχαιολογικός χώρος σε µικρότερη κλίµακα» δηλώνει η κ. Ακαµάτη, επίτιµη έφορος σήµερα των Αρχαιοτήτων της περιοχής.

Η είσοδος στην ιστορία της Πέλλας _ και στο µουσείο _ γίνεται µέσω µιας πόρτας σύγχρονης µεν αλλά «στολισµένης» µε τα πρωτότυπα αρχαία κεφάλια των καρφιών («εφηλίδες»), που εισάγει στην καθηµερινή ζωή των κατοίκων της εποχής.

Εξαιρετικής τέχνης ψηφιδωτά δάπεδα (των οικιών του Διονύσου και της Ελένης), πολύχρωµες διακοσµήσεις τοίχων, συµποσιακές κλίνες, ευρήµατα που καταδεικνύουν στοιχεία για την ένδυση, τον καλλωπισµό, τις ασχολίες, τις λατρευτικές τελετές στα οικιακά ιερά, την άθληση, την εκπαίδευση, τη διασκέδαση.

Ακολουθούν οι ενότητες της αγοράς (πήλινα σφραγίσµατα των δηµοσίων εγγράφων, επιγραφές, νοµίσµατα, αγγεία µε ενσφράγιστες λαβές για τις εµπορικές συναλλαγές µε όλη τη Μεσόγειο, πήλινα ειδώλια κ.ά.), της λατρείας (ευρήµατα από το ιερό του τοπικού θεραπευτή θεού Δάρρωνος αλλά και από τα ιερά της Μητέρας των Θεών και της Αφροδίτης, η οποία στην Πέλλα λατρευόταν ως προστάτις των νεκρών, καθώς και από το Θεσµοφόριο, αναθηµατικά ειδώλια, µαρµάρινα αγαλµάτια, επιγραφές, αγγεία, προϊόντα µεταλλοτεχνίας αλλά και δύο ψηφιδωτά δάπεδα κτιρίων της περιοχής του ιερού του Δάρρωνος), των νεκροταφείων _ εντυπωσιακή είναι η ταφή ενός µικρού παιδιού µέσα σε πήλινο πίθο (εγχυτρισµός) που χρονολογείται από την Εποχή του Χαλκού καθώς και µια ταφή του τέλους του 5ου αιώνα π.Χ. σε κιβωτιόσχηµο τάφο.

Η παρουσίαση των 3.000 εκθεµάτωνµαρτύρων της ιστορίας της πόλης ολοκληρώνεται µε µια… µικρή ανηφόρα που οδηγεί στην αίθουσα του ανακτόρου, από όπου η θέα εντός και εκτός του µουσείου είναι πανοραµική. Πρόκειται για το τέλος της έκθεσης, όπου µέσω εποπτικού υλικού γίνεται αναφορά στην προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η απόφαση για την ίδρυση του νέου Μουσείου της Πέλλας ελήφθη το 1996 οπότε και άρχισαν οι διαδικασίες εκπόνησης µελετών, εγκρίσεων, διαγωνισµών κ.ά. Ο θεµέλιος λίθος τέθηκε το 2006 και το έργο εντάχθηκε στο Γ’ Κοινοτικό Πακέτο Στήριξης µε προϋπολογισµό 14 εκατ. ευρώ _ ποσό που καλύφθηκε κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ενωση και κατά 25% από εθνικούς πόρους, όπως σε όλα τα ανάλογα προγράµµατα χρηµατοδότησης.

Τα εγκαίνια του µουσείου ανακοινώθηκαν, µαταιώθηκαν, ορίστηκαν για το καλοκαίρι του 2009, έπειτα για τον Σεπτέµβριο του ίδιου χρόνου, αλλά αναβλήθηκαν λόγω των εκλογών

Με µια µατιά

Η Πέλλα κατοικήθηκε από την 3η χιλιετία π.Χ.

Η πόλη ιδρύθηκε από τον Αρχέλαο Α’ (413-399 π.Χ.)

Σύµφωνα µε τον Ξενοφώντα ήταν η µεγαλύτερη της Μακεδονίας Το 90 π.Χ. καταστράφηκε ολοκληρωτικά από µεγάλο σεισµό Οι πρώτες ανασκαφές έγιναν το 1957

TA NEA ONLINE

Το ΚΘΒE «αποχαιρετά» τον Δημήτρη Καμπερίδη

Το ΚΘΒE «αποχαιρετά» τον Δημήτρη Καμπερίδη




Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά θλίψη του για την απώλεια του ηθοποιού Δημήτρη Καμπερίδη που έκανε πολλές εμφανίσεις στις σκηνές του.



12.9.10

Ο Μαραθώνας έγινε σύμβολο ανεξαρτησίας


Η νίκη έκρινε τη σωτηρία της πολιτείας, τη νεογέννητη δημοκρατία, ενώ στήριξε και την ηγεμονική θέση της Αθήνας στον ελλαδικό χώρο

Τέτοιες ώρες, πριν από 2.500 χρόνια, άρχισε ν' ανατέλλει η δόξα του Μαραθώνα. Το πρωί της 12ης Σεπτεμβρίου (ιουλιανό ημερολόγιο) του 490 π.Χ.
«Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι εστόρησαν χρυσοφόρων Μήδων δύναμιν».
Το περίφημο επίγραμμα, ακόμη και στις μέρες μας, δεν χρειάζεται κατά λέξη μετάφραση. Είναι κοινής λήψης και το νόημά του διατηρεί την αρχική εκπληκτική δύναμη, που περιέκλεισε σε οχτώ λέξεις ο Σιμωνίδης.
Προσμετρώντας το βάρος τους προβάλλει η ανεκτίμητη αξία της μάχης του Μαραθώνα. Οι Αθηναίοι μάχονται για λογαριασμό των Ελλήνων. Είναι φορείς και εκφραστές ενός πρώιμου πανελληνισμού. Κατανικούν όχι απλώς τους Μήδους -Πέρσες κι άλλες εθνότητες στην ασιατική δεσποτεία του Δαρείου- αλλά τους «χρυσοφόρους Μήδους». Αυτή η ιδιότητα επιλέγεται να προβληθεί. Ούτε το μέγα πλήθος, ούτε η στρατιωτική ισχύς, ούτε ηθικού τύπου προσδιορισμοί για τους εισβολείς. Κατατροπώνουν αυτούς, οι οποίοι με το χρυσάφι έχουν γίνει η υπερδύναμη της εποχής...